Sznono - Szabó Noémi

„Lírai festőiség, élénkség, érett nőiség, témaérzékenység, mély gondolatiság. Világa beszippant, fölemel, töltetet ad a szürke hétköznapi órákra.” – írja Bokros Judit Szabó Noémi festményeiről.

Szabó Noémi a Magyar Képzőművészeti Egyetemen festő szakán végzett; több mint egy évtizede szerepel hazai és nemzetközi kiállításokon, munkái köz- és magángyűjteményekben találhatók. 2008 óta tagja a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének (MAOE), 2015 óta tagja a Székesfehérvári Művészek Társaságának (SZMT).


Képein a darabolt kompozíció és a felület-ellentétek (matt–fémes, sima–érdes) hozzák létre azt a feszültséget, amelyben test, identitás és kapcsolatok törékeny történetei rajzolódnak ki. Az „arctalan” figurák az egyéni emlékezet és a népmesei-mitikus rétegek határán lebegnek.
A most látható válogatás belső állapotok finom átmeneteit vizsgálja: a Kezelés előtt – Kezelés után páros a változás előtti–utáni törékeny határhelyzetet, A csiga éneke 2. az idő lassúságát és kitartását, a Kiszúr velem az élet?! a kontroll illúzióját, míg a Cicavízió – A béke réme a nyugalom és nyugtalanság kettősségét emeli fókuszba.


A festői gyakorlat során szerzett tapasztalatait grafikai tudással ötvözve jutott el a faldekorációk művészi világába. Munkáiban a szimbólumok és asszociációk mellett a térbeli hatásokat fokozó anyagkísérletek is helyet kapnak, így teremtve meg azt az egyedi atmoszférát, amely a párjával közösen működtetett vállalkozásuk, az Eternola faldekorációit jellemzi. Az Eternola kézi rádolgozásokkal és innovatív, környezettudatos, ultra-matt felületekkel dolgozik, hogy a festészet atmoszférája a mindennapi terekben is otthonra találjon.